העולם האקדמי שואף להתקדם ולהשתפר כל הזמן, לחקור סוגיות מגוונות מנקודות מבט שונות על פי הפרדיגמה האקדמית ולהפיק תשובות לשאלות חדשות. העלאת שאלות, אישוש השערות, בחינת ההשערות וחיבור למקורות ידע קיימים (כמו תיאוריות מושגים ונתונים מחקריים קיימים) מהווים חלק מהתהליכים שאנשי האקדמיה עושים בתדירות, על מנת לחדש ולהגדיל את החומר האקדמי הקיים. עבודת סמינריון הינה דוגמא למשימת חקר קטנה, אשר בה מתנסים הסטודנטים בחקר של סוגיה, שאלה או תופעה מחקרית בנושא מסוים. סמינריון עיוני הינו סוג של עבודה סמינריונית המבקשת להתבונן ולחקור שאלה מסוימת ולבחון אותה מנקודת מבט עיונית. המשמעות לכך היא שלא מתבצע מחקר בפועל, אלא הסטודנט החוקר מסתמך על מקורות הידע האקדמיים הקיימים ובנוסף על הספרות המחקרית כדי לתת מענה על השאלה המחקרית שבחר לחקור.
ישנם כמה הבדלים עיקריים בין עבודה עיונית לבין עבודה מעשית. בראש, מבנה העבודה של כל סוג סמינריון. ההבדל בא לידי ביטוי כך שהחלק העיקרי בעבודה עיונית, יהיה החלק של סקירת הספרות. זאת משום שהטענה המחקרית הרי מסתמכת על בסיס ספרות קיימת. לכן, יש לחקור ולנתח את הספרות המקצועית הקיימת באופן רחב ורב ממדי. התהליך יכלול תשתית תיאורטית רחבה, הבהרה ברורה של המושגים, הצגת המחקרים הקודמים ופירוק של הנושא לגורמים תוך מתן פירוט לגבי כל גורם לגופו.
הנתונים הקיימים עשויים להוות הסבר לעיגון הטענה המחקרית שבא הסטודנט להפיק בעבודת הסמינריון שלו ולכן חשוב להציג כמה שיותר נתונים רלוונטיים. מבחינה מספרית, היקף העמודים של כל עבודה סמינריונית מעשית, עומד על ממוצע של כ-25 עמודים, בעוד שבעבודה עיונית היקף העמודים מצטמצם ויורד לממוצע של כ-20 עמודים בלבד. יש לציין כי בעבודה עיונית כזו, סקירת הספרות תכלול כ-15 עמודים מנפח העבודה.
המבנה הייחודי של עבודת הסמינריון העיוני, מאפשר לסטודנט להוכיח יכולת אינטגרציה בין מקורות מידע שונים. בניגוד לסמינריון מעשי, בעבודה מן הסוג העיוני הדגש הוא על המשגה, חלוקה ויישום רעיונות מגוונים. הסמינריון העיוני אינו כולל מרכיבים אמפיריים של איסוף נתונים והוא עשוי להוות חלק בלתי נפרד מלימודי תואר ראשון, שני ודוקטורט.
מבנה עבודה סמינריונית עיונית יכלול את החלקים הבאים:
בעוד שבעבודה מעשית מתווסף החלק המחקרי המעשי, אשר למעשה הוא פרק שיטת המחקר שמגיע ישירות אחר סקירת הספרות ואחריו מגיע פרק הממצאים. בעבודה עיונית לעומת זאת אין כל צורך בפרק השיטה והממצאים מזום שלא מתבצע מחקר בפועל.
לכן, לאחר פרקי המבוא, סקירת הספרות ופרק הדיון מגיע סיכום העבודה הסמינריונית העיונית. בסיום העבודה העיונית והמעשית, מוצגת הרשימה הביבליוגרפית שתהיה בוודאי ארוכה יותר בסמינריון עיוני ביחס לסמינריון מעשי, היות שהחלק העיקרי של העבודה העיונית הוא סקירת הספרות.
ישנם מספר כללי מפתח המלווים כתיבת סמינריון עיוני ברמה גבוהה:
כתיבת סמינריון עיוני – ינשוף
אנו בינשוף עבודות אקדמיות, לא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר בכל תחום ותחום. אנו גאים בהרבה מאוד לקוחות המגיעים מהמכללות השונות ומהאוניברסיטאות מכל רחבי הארץ על מנת לקבל את השירות האישי והמקצועי ביותר. כתיבת עבודת סמינריון עיוני זו אחת מהמומחיות העיקריות של הכותבים המקצועיים שלנו.
לכל שאלה מוזמנים ליצור אתנו קשר:
טלפון -054-225-9317 | מייל – [email protected]