עבודה סמינריונית, כמו כל עבודת מחקר, מכילה פרקים ורכיבים מסוימים הנדרשים על ידי האקדמיה על מנת לעמוד בתקן סטנדרטי של כתיבת עבודה מחקרית. אחד מאותם פרקים הינו פרק דיון ומסקנות, שהינו אחד החשובים בכל עבודה מחקרית – ללא תלות בהיקפה.
מהי חשיבותו של פרק הדיון בעבודה סמינריונית?
מבין כל הפרקים השונים של עבודה מחקרית, כולל סמינריונית, פרק הדיון והמסקנות הוא מעין סיכום שמרכז בתוכו את השורה התחתונה – העליתי שאלת מחקר, בדקתי מה כבר נכתב בנושא בעבר, ערכתי מחקר משלי בו מדדתי או תצפתי וכעת הגיע הרגע בו אני מרכז את כל אלו, מסביר מה מצאתי ומסיק את המסקנות – נותן מענה לשאלת המחקר שלי. לכן פרק הדיון בכל עבודה מחקרית הוא החלק בו מתאפשר למחבר העבודה לבטא את עצמו, להראות את קו המחשבה שלו ולהוביל את הקורא בתוך נבכי נפשו – על מנת להגיע בסוף למסקנות שהן המענה לשאלת המחקר. למעשה, בכל שלב אחר בעבודה אתם דנים בדברים ידועים או קיימים: מה כבר נעשה עד כה, מה העובדות היבשות בשטח וכדומה. בפרק הדיון והמסקנות אתם מציגים, בסופו של דבר, את החידוש שלכם, את התרומה שאתם מביאים לתחום המחקר בו עסקתם. זוהי התוספת שלכם לעולם האקדמיה וזו גם החתיכה האחת בעבודתכם שלפיה יבקרו אתכם ואת איכות מחקרכם ותרומתו למאגר הידע האקדמי.
זו בדיוק הסיבה שחשוב מאד לדעת איך כותבים דיון ומסקנות – כיוון שזוהי האמירה האישית שלכם שעל פיה תימדד איכות העבודה שלכם וחשיבותה או תרומתה לסך הידע בתחום בו אתם עוסקים. כמובן שלכל שיטת מחקר יש נקודות ודגשים התואמים אותה לגבי כתיבת פרק דיון ומסקנות וחשוב מאד לדעת להתאים את אופן כתיבת הפרק לשיטת המחקר בה בחרתם לנהל את המחקר שלכם.
למעשה, ללא פרק דיון ומסקנות עבודת מחקר אינה יכולה להיות שלמה. אפשר לטעון שללא פרק זה אין לעבודת המחקר שלכם הצדקה – זה מזכיר את אותה סיסמא פרסומית שאומרת ״אם אתה לא שם, אתה לא קיים״ – אם אתם מגישים עבודת מחקר, חייב להיות בה פרק דיון ומסקנות והוא חייב להיות כתוב באופן ברור, מדויק ומעניין.
כתיבת דיון במחקר כמותי
אם בחרתם בשיטת מחקר כמותי, הרי ששאלת המחקר שלכם מכילה תהייה הניתנת למדידה – ״כמה״. לאחר שקבעתם מה מטרת המחר (מתן מענה לשאלת המחקר, כמובן), ערכתם את הבדיקות שלכם, אספתם נתונים, ערכתם השוואות – כעת עליכם לספר לנו, הקוראים, את השתלשלות המחקר ומה אתם מסיקים מכל מה שגיליתם. זכרו כי ניתן ברוב המקרים לפרש נתונים יבשים ביותר מדרך אחת – לכן חשוב לשמור על בהירות ותמציתיות, לא נרצה לעייף את הקורא, נרצה לתת לו את המידע הנדרש על מנת שיוכל להבין מה יצאנו לבדוק, מה הממצאים שמצאנו ומה המסקנות שאנו רואים לנכון להפיק מכל אלו. כל מה שתכתבו בפרק הזה בעבודתכם יהיה הבסיס של אחרים להסתמך על המחקר שלכם או לנגח אותו. כן, יהיו שיאמצו את המסקנות שלכם ויהיו כאלו שלא – כולם יתבססו על פרק הדיון והמסקנות שלכם על מנת להביע את דעתם.
איך כותבים דיון במחקר איכותני?
לעומת שיטת המחקר הכמותי, בה מודדים תוצאות כלשהן ומשווים ביניהן באופן כמותי / מספרי מדיד, מחקר איכותני מתבסס על תצפית הבאה לבחון תופעה כלשהי, מבלי להיכנס לצד המספרי והמדיד שלה. זוהי שיטת מחקר בה קל הרבה יותר לנסות ולצאת כנגד מסקנות המחקר שלכם ולכן בבואכם לבחור בשיטת מחקר איכותני ישנה חשיבות גדולה ביותר לאופן הניסוח של פרק הדיון והמסקנות בעבודתכם. חשוב שתפתחו בכך שתציגו במה עסק המחקר שלכם, מה הייתה המטרה שראיתם לנגד עיניכם בעת שחשבתם עליו – זו שלמעשה הייתה הקו המנחה עבורכם בבחירת שאלת המחקר ובבחירת שיטת המחקר האיכותנית. זה המקום לשתף את הקוראים במה שיערתם שתמצאו.
לאחר כל זה אתם מפרטים מה בדיוק עשיתם, על מה השקפתם, אילו תופעות או התנהגות ראיתם. האם מצאתם איזו עקביות? משהו שמראה על דפוס מסוים שתואם (או לא) את ההשערות שלכם? כל אלו יסייעו לקורא להבין את התהליך שעברתם, את הבדיקות שביצעתם וגם יכין אותו לקראת השלב בו אתם מפרטים כיצד הממצאים מאפשרים לכם לענות על שאלת המחקר שלכם.
על מה כדאי לתת את הדעת בזמן הלימודים האקדמיים?
כל סטודנט מתחיל וותיק יודע ומכיר את ההרגשה. השולחן עמוס בחומרי לימוד, חומרי מחקר וכעת צריך להתחיל ולרכז את הכל על מנת לקבל את התוצאה המעולה ביותר. כל זאת כאשר החשבונות של שכירות הדירה אינם משולמים עדיין ובעל הבית דוחק ובעל הבית של המסעדה שהנכם מועסקים בה דורש עוד ועוד משמרות. תסריט זה הוא ללא ספק תסריט מוכר ולא יוצא דופן. כל מה שנדרש הוא למצוא את שביל הזהב, למצוא את הדרכים להקל עד כמה שניתן על הסטודנט.
בינשוף עבודות אקדמיות מצאו את הפתרון המושלם עבורכם. כתיבת פרק דיון או כתיבת עבודת סמינריון כזו או אחרת תשפר מאוד את היכולת שלכם לנהל את החיים לצד הלימודים. כמו כן שיתוף הפעולה שלכם איתנו ישפר מאוד את הסיכויים שלכם לקבל את הציונים המעולים ביותר, להגיש את העבודות האיכותיות ביותר.
כתיבת פרק דיון או כתיבה של כל סוג אחר של עבודה מצריכה הרבה מאוד השקעה. מאגר הכותבים של חברת ינשוף עבודות אקדמיות מקדיש את כל המאמצים וכל האנרגיה על מנת להשיג עבורכם את התוצאות המעולות ביותר. כמו כן בין צוות הכותבים ניתן למצוא כותבים שהינם מומחים לתחומים השונים.
כתיבת פרק ממצאים? שאלו את אלו שניסו!
רוצים לקבל את חוות הדעת המדויקת והמעולה ביותר? מומלץ לשאול את אלו שניסו והצליחו בגדול. חברת ינשוף עבודות אקדמיות גאה בהרבה מאוד לקוחות אשר צועדים איתנו לאורך שנים ארוכות בהצלחה יתרה. כתיבת פרק ממצאים ושאר השירותים של ינשוף עבודות אקדמיות ניתנים מתוך אהבה גדולה לעבודה, תוך הקפדה על אמינות, נאמנות ותחושה של שליחות לעזור לאקדמאים.
ינשוף עבודות אקדמיות גאה בהרבה שירותים
לאורך השנים ועם ההצלחה של שירותי ינשוף עבודות אקדמיות, הוספנו עוד מגוון רחב של שירותי כתיבה, בהם, בין היתר, שירותי עריכה לשונית והגהה, שירותי תרגום על ידי מתרגמים מקצועיים, שירותי כתיבת מאמרי תוכן ועוד.
אם רוכשים עבודה אקדמית – מהיכן הכי כדאי?
במילה אחת – אצלנו. בכל עבודה אקדמית הקיימת במאגר של חברתנו תמצאו פרק דיון ומסקנות מנוסח היטב וכך גם במקרה בו תחליטו להזמין מאיתנו כתיבת עבודה מקורית עבורכם – הכותבים שלנו ידאגו לנסח עבורכם פרק דיון ומסקנות מדויק ומקצועי.
אנו נדאג שתקבלו מאיתנו עבודה מנוסחת היטב, רהוטה, מובנית באופן העונה על דרישותיכם ולפי מה שנדרש מכם באקדמיה. באתר שלנו קיים מאגר עשיר של עבודות במגוון נרחב של תחומים אקדמיים, אך אם לא מצאתם שם את מבוקשכם, תמיד נשמח לחבר אתכם עם אחד הכותבים שלנו על מנת שתוכלו להזמין עבודה התפורה לצרכיכם המדויקים. הקליקו על הקישור הזה כאן ותוכלו לראות דוגמאות מתוך מאגר העבודות הקיימות אצלנו.
אנחנו מחכים לשמוע מכם
תוהים מה הן ההשלכות של העברת נטל כתיבת העבודות על המומחים לכך? מה מספרים ומדווחים הסטודנטים שעבדו עם חברת ינשוף עבודות אקדמיות? רוצים לשמוע עוד פרטים? יש לכם שאלות אלינו? אתם מוזמנים לחייג אלינו לטלפון 054-225-9317, ואנו נחזור אליכם.